Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże z obowiązkiem rozliczania się z Urzędem Skarbowym. Wyróżniamy kilka jego form: kartę podatkową, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, pełną księgowość oraz księgę przychodów i rozchodów. Jednym z najczęściej wybieranych sposobów rozliczenia przez małych przedsiębiorców jest właśnie Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów. Przedstawiamy wszystkie niezbędne informacje na temat tej właśnie formy rozliczania się z Urzędem Skarbowym.

Jaka jest celowość Księgi Przychodów i Rozchodów?

Nadrzędnym i głównym celem prowadzenia Księgi Przychodów i Rozchodów jest przedstawienie osiąganych przychodów i rozchodów. W praktyce oznacza to rejestrowanie przez podatnika wszystkich przychodów ze sprzedaży usług lub produktów oraz koszty związane z prowadzeniem działalności. Dzięki takiej ewidencji podatkowej można w prosty sposób określić zobowiązania podatkowe wynikające z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych. Pozwala to na prawidłowe rozliczenie z US za dany okres.

Jak i kiedy założyć Podatkową Księgę Przychodów i Rozchodów?

Szczegóły dotyczące założenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów są określone w § 9 rozporządzenia w sprawie prowadzenia KPiR. Zgodnie z informacjami tam zawartymi księga powinna być założona 1 stycznia roku podatkowego lub w dniu rozpoczęcia działalności gospodarczej. W przypadku obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży obowiązuje identyczna zasada co do momentu założenia księgi przychodów i rozchodów.

Kto prowadzi Podatkową Księgę Przychodów i Rozchodów?

Prowadzenie uproszczonej księgowości w formie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów dotyczy osób fizycznych, które osiągają przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej i jako formę opodatkowania wybrały podatek liniowy lub zasady ogólne oraz spółek jawnych osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych czy spółek partnerskich, których to przychody netto za poprzedni rok obrotowy nie przekroczyły równowartości w polskiej walucie 2 000 000 euro

Pomoc w prowadzeniu Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów

Jeśli zależy Ci na zyskaniu czasu na prowadzenie swojej działalności, a także chcesz mieć pewność, że rozliczenie Twojej firmy z Urzędem Skarbowym prowadzone będzie w sposób skrupulatny i dokładny, możesz zdecydować się na współpracę z profesjonalistami w tej dziedzinie. Biuro rachunkowe FIRBydgoszczy oferuje pełne i kompleksowe wsparcie z zakresu prowadzenie ewidencji podatkowej w różnych formach. Posiada także certyfikat księgowy uprawniający do prowadzenia ksiąg rachunkowych wydany przez Ministra Finansów potwierdzający wysoką jakość świadczonych usług.

Posiadam certyfikat księgowy uprawniający do prowadzenia ksiąg rachunkowych wydany przez Ministra Finansów. Ukończyłam studia licencjackie z zakresu Rachunkowości i Finansów przedsiębiorstw w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu zdobywając dwie specjalności: Finanse i Rachunkowość oraz Finanse i Doradztwo Podatkowe.

Oddział Bydgoszcz

ul. Juliana Prejsa 4,
85-796 Bydgoszcz.

tel.: 52 330 84 80
tel.: +48 515 852 108

Godziny pracy biura dla klientów:

- od godziny 8:00,
- do godziny 16:00.

Dobrcz

ul. Strzelce Górne Lipowa 10
86-022 Dobrcz

tel.: +48 515 852 108
NIP: 554-156-51-82

Przewiń do góry Przewiń

Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.