Jak można poznać, czy dana księgowa jest rzeczywiście specjalistką w swojej branży? W dzisiejszym wpisie przedstawimy pięć cech, które według nas powinna mieć profesjonalistka.
1. Duże doświadczenie
Aby zostać księgowym, trzeba zdobyć odpowiednie wykształcenie. Aby jednak być dobrym księgowym, niezbędne jest zdobycie pewnego stażu pracy i współpraca z różnymi klientami. Tylko dzięki bogatemu doświadczeniu dobry księgowy jest w stanie zaproponować swojemu klientowi nowe rozwiązania i zadbać o jego finanse tak, by nie musiał on martwić się kontrolami fiskusa.
2. Umiejętność współpracy
Dobra księgowa musi być komunikatywna i kulturalna. Jej obowiązki często opierają się na współpracy z innymi księgowymi, pozostałymi pracownikami w firmie, kadrą zarządzającą, urzędami, klientami i partnerami biznesowymi. Dzięki umiejętności współpracy dobra księgowa stworzy dobry przepływ informacji, co bezpośrednio przekłada się na sukcesy firmy.
3. Lojalność wobec klienta
Prowadzenie ksiąg rachunkowych wiąże się z poznaniem wielu wrażliwych informacji o firmie. Dobra księgowa powinna być dyskretna i lojalna wobec klienta. Oczekuje się od niej, że będzie zaangażowana w jego sprawy, a przede wszystkim – uczciwa.
4. Elastyczność i organizacja pracy
Księgowa jest nieocenionym wsparciem dla wielu działów firmy. Dlatego też powinna umieć dobrze organizować swoją pracę tak, by móc poświęcać czas dla każdej osoby, która zwraca się do niej o pomoc. W nowych sytuacjach oczekuje się od niej odporności na stres i elastyczności w działaniu.
5. Ambicja i chęć rozwoju
Jak w każdym zawodzie, pracownik, który się nie rozwija, w zasadzie się cofa. Ta zasada jest szczególnie ważna w świecie księgowości, w którym przepisy prawa zmieniają się co roku, a nawet częściej. Dobra księgowa to taka, która chętnie uczęszcza w branżowych szkoleniach, rozwija swoje umiejętności, a także jest na bieżąco z postępem technologicznym. Księgowa, która cały czas rozwija się zawodowo, może mieć znaczący wpływ na rozwój firmy, wzrasta też jej kreatywność i ilość pomysłów, które mogą udoskonalić procesy zachodzące w firmie.